søndag 22. juni 2014

Cerastium tomentosum 'Silver Stone'

Denne lille skjønnheten heter på norsk Hønsetarm! Tenke seg til, - hvem har funnet på det navnet? Ikke vet jeg hvordan en hønsetarm ser ut, men det er liksom ikke det jeg tenker på når jeg ser denne blomsten. Burde kanskje hett noe mer passende, som f.eks. sølvfager? Den er nesten som et lite brudeslør. Med sølvfargede blader og skjøre, hvite blomster som også pusekatten vet å sette pris på...
Den blir maks 15 cm høy og brer seg raskt utover. To små planter plantet jeg i fjor, og i år har de bredt seg utover 5 ganger av det de var:)




Sara elsker å ligge rundt i bedene mine. Derfor har jeg små "søkk" rundt omkring i plantene mine...


Ha en flott kveld:)
Solveig

1 kommentar:

  1. Denne planten husker jeg fra da jeg var barn. Min mor hadde denne i steinbedet sitt, og det er som du sier, den spredde seg veldig.
    Ønsker deg en fin uke.
    Vivi

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...