torsdag 9. juli 2015

Rose 'Alchymist'

Endelig har jeg fått blomster på denne flotte rosen. Det er definitivt min favoritt. Jeg plantet den for tre år siden, men har ikke fått blomster på den på grunn av roseskuddveps. Ergerlige greier! Men i år klarte jeg å lure dem, og nå blomstrer den som aldri før. Jeg har bare sett bilde av den og lest om den, og hadde store forventninger. Og jeg har ikke blitt skuffet. Den har aprikosfargede fylte og velduftende blomster. Å putte nesa i en sånn og dra lufta helt inn, det er bare en fryd. Den står ved siden av trappa fra terrassen og ned i hagen. Der sitter jeg alltid og drikker morgenkaffe på fridager. Og nå dynges jeg ned i velduft og dalende roseblader av avblomstrende blomster. For en lykke.

'Alchymist' er en buskrose som er oppgitt til å bli 2-3 meter høy, og det stemmer ganske bra. Den har kraftig vekst og mørkegrønt bladverk. Den blomstrer ganske rikt, men skal visstnok ikke være remonterende. Bladverket lukter også litt krydderaktig når du tar i det.

Denne kan du trygt plante i hagen din:)





Ha en fin kveld:)
Solveig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...