søndag 17. april 2016

Chionodoxa - Snøstjerner

Disse søte, små stjernene blomstrer så fint akkurat nå. De titter opp fra den grå kjedelige jorda. Det hjelper godt å få lukt vekk ugresset rundt, da synes de mye bedre.
I fjor var første våren jeg hadde de hvite i hagen min, men de var så nydelige, så jeg måtte utvide med de blå også. De blomstrer med sjatteringer fra lyseblått til lyselilla. Jeg liker disse nesten bedre enn snøklokkene, for disse strekker seg opp mot himmelen.

Denne kan jeg anbefale på det sterkeste. Alle de hvite jeg hadde i fjor har kommet igjen i år, så den er godt herdig her hos meg, iallefall.












 


Ha en fin søndag:)
Solveig

2 kommentarer:

  1. Ja, disse er så vakre! De sprer seg også med årene, for jeg har etterhvert fått mange her.
    Fine bilder!

    SvarSlett
  2. Fine! Jeg har blå og hvite - men ser at jeg må skaffe meg noen rosa også!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...