onsdag 20. april 2016

Muscari latifolium - perleblomst


En fantastisk liten, søt og beskjeden variant av perleblomst. Jeg fikk den som gratis frøpakke for noen år tilbake, og gjett om jeg er glad for det. Er ikke sikker på om jeg ville valgt denne selv.

Derfor liker jeg også godt å bestille de pakkene som jeg får tilbud om sånn sist på sesongen. Da får man ofte planter som ingen andre ville ha akkurat i år, sammen med en del lekkerbisker som helt uforståelig ikke var blitt utsolgt.

Denne perleblomsten fikk jeg fordi jeg bestilte innen en gitt dato.

Uansett - jeg var litt spent på om den ville komme igjen året etter. Ikke like mange som året før, men JA: det kommer alltid en tre-fire stykker opp hvert år. Håper den sprer seg med tiden, det ser ut som de løkene som ikke kommer i blomst ligger under og "godgjør" seg, da det er flere blader som titter opp.

Hvis du er av typen som liker de litt små sakene du må lete litt etter for å få øye på, så kan jeg anbefale denne.

Ha en fin kveld:)
Solveig





Jeg er medlem i Hageglade på Facebook
https://www.facebook.com/groups/hageglade/

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...