søndag 22. mai 2016

Kuleprimula - Primula denticulata

Dette er en av stolthetene i hagen min. De er så fantastiske, og de blomstrer ganske tidlig på året. Her hos meg i Sandefjord, viste de første seg allerede så tidlig som 10. april. Så har de blomstret helt siden da, og fram til nå. Noen står litt lunere til enn andre. 

Disse har jeg sådd selv for to år siden. De var litt puslete i veksten i fjor, men i år har de tatt helt av. Flere av bedene mine har vært et hav av lilla og hvitt. Og det er litt av et syn. Det som er så flott med å så dem selv, er at i en frøpakke er det ganske mange frø, da får man ganske mange planter for en relativt liten slump med penger. For ikke å snakke om hvor stolt en blir når man får det til! Det føles så bra!






 





Ha en flott ettermiddag :)
Solveig



Jeg er medlem i Hageglade på Facebook
https://www.facebook.com/groups/hageglade/

3 kommentarer:

  1. Så vakre bilder av de! Sånn er det her også, mine har aldri vært så fine som i år. Koselig vårplante!

    SvarSlett
  2. Dette er vakkert. Det er så morsomt når man selv har sådd dem, og virkelig har lykkes. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  3. Vakkert blomst. tenkte å sådd selv, noe tips?
    Når skal man sådd (periode) og hvor langt tid tar det fram til den blomster?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...